Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Vi använder oss av posten för leverans.Vid försvunna paket som inte hämtats ut sker återbetalning till kund eller ny leverans av samma eller likvärdiga varor. Mellanskillnad för likvärdig vara kan tillkomma.

Vi använder oss av 2 betalningssätt, postförskott och payson direktbetalning.

Vid beställning med postförskott betalas varan vid uthämtning, vid utebliven hämtning debiteras kund, se avsnitt Ej uthämtade varor.

Vid betalning med Payson så är varorna betalda direkt och vi leverar de till dig normalt inom 3-7 dagar. 


Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om:
Varan är skadad eller använd.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Garantier och service

Om en produkt inte håller normalt slitage och det visar sig vara produktionsfel så ersätter vi dig med en ny produkt eller pengarna tillbaka. Gäller 1 år från datumet varan mottogs. FrieserFocus kan inte garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet.




Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Leveranser

När du beställer via webbutiken kommer du att få en bekräftelse via e-mail. Orderbekräftelsen är bevis på det som du precis beställt. Kolla orderbekräftelsen noggrant när du har mottagit den. Ta kontakt med vår kundservice om du hittar fel.

Vänligen observera att vi har rättigheten att annullera vilken order som helst av vilken orsak som helst. Detta inkluderar även egna prisfel.

-Fraktkostnad
Fraktkostnaden varierar beroende på vikt och storlek på försändelsen.
Beställningar till ett värde på mer än 2000 kr (exkl. frakt och postförskott) levereras fraktfritt.




-Slutsålda varor
Vi håller lagersaldo i vår webbshop men i vissa fall kan en varor vara slutsålda.. Vi kontaktar dig via e-post om en produkt är slutsåld eller om leveranstiden från leverantör förväntas överstiga 3 veckor.

-Endast leverans inom Sverige
Just nu levererar vi bara till kunder inom Sverige.

-Leveranstid
Om varorna finns i vårt lager levererar vi normalt din beställning inom 3-7 arbetsdagar.
Finns produkten ej i lager tar det mellan 2-4 veckor. Vid kampanjer förbehåller vi oss rätten till längre leveranstider. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av vissa produkter. Detta meddelas dock snarast och du kan då välja att invänta leverans eller annullera din order.

-Transportskador

Om du upptäcker skador på ditt paket redan vid utlämningstillfället så anmäl detta direkt till ditt paketutlämningsställe i annat fall kontakta FrieserFocus.

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under 14 dagar. Ej hämtade varor returneras till oss. För ej uthämtad vara faktureras kunden den faktiska fraktkostnaden plus en avgift på 50 kr. Ej uthämtad vara omfattas inte heller av ångerrätten eller lagen om öppet köp.

 

Reklamationer
Om någon produkt i din beställning är skadad eller felaktig ska du reklamera den inom skälig tid från det att felet upptäckts. Om en produkt är felaktig står vi för returfrakten och ersätter dig med det belopp du betalade för produkten samt eventuell avgift för postförskott och frakt. Om du vill få ett nytt exemplar av samma produkt skickar vi en ny utan kostnad samt ersätter returfrakten.

Du har rätt att reklamera en skadad eller felaktig vara inom ett år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Vi uppmanar till att reklamera omgående efter att felet upptäckts. (OBS! Schabrak och andra artiklar måste vara rena och torra för att behandlas). Om vi godkänner reklamationen så förbehåller vi oss rätten att i första hand reparera varan, om detta inte är möjligt skickar vi en ny vara.

Skulle varan vara slut återbetalar vi köpeskillingen och de fraktavgifter som du haft i samband med reklamationen.

 

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

 

Bli Kund

Att bli kund på hemsidan är gratis och ger dig fördelar som att kunna spara kundkorgen, övervaka dina beställningars status och kommentera och betygsätta produkter på hemsidan bland annat.

 
2019-01-21